Diabolika - S. J. Kincaid


"(...) zawsze uważałam, że miłość to najbardziej nietrwała rzecz we wszechświecie. Wybucha, płonie, a potem zwyczajnie gaśnie..."


Diaboliki nie znają litości.
Diaboliki są silne.
Ich przeznaczeniem jest zabijać w obronie człowieka, dla którego zostały wyhodowane.
Nic więcej się nie liczy.

Wyglądamy jak ludzie. Jesteśmy agresywni, zdolni do bezgranicznego okrucieństwa i absolutnej lojalności. Właśnie dlatego jesteśmy strażnikami zamożnych rodzin.

Służę córce senatora, Sydonii, którą traktuję jak siostrę. Zrobiłabym dla niej wszystko. Teraz, aby ją ochronić, muszę udawać, że nią jestem, zachowując w tajemnicy moje zdolności. Wśród bezwzględnych polityków walczących o władzę w imperium odkryłam w sobie cechę, której zawsze mi odmawiano – człowieczeństwo. 
Mam na imię Nemezis i jestem diaboliką. Czy mogę zostać iskrą, która rozbłyśnie w mroku imperium?

"Nemezis dan Impirian, miłość jest zdradliwa. Jeśli jesteś mądra, nigdy o tym nie zapomnisz".

Pupil. Zwierzę, które jest posłuszne, wytresowane i ma jednego właściciela. W zamian za pożywienie, schronienie i uwagę daje nam miłość, przywiązanie i zaufanie. Diaboliki też w pewnym sensie są pupilami, ale u nich już nie jest tak kolorowo. Treningi zabijania, kary, zmniejszanie posiłków, wstrząsy elektryczne, zbyt wysokie dźwięki w zagrodzie. Nie różnią się od ludzi niczym prócz tego, że nie mają kanalików łzowych, a uczucia, które powinny odczuwać są zaprogramowane przez "stworzyciela".

"Ludzie mówią o uczuciach podniosłym tonem. Mnie wydawały się udręką. Nie mogłam uwierzyć, że sprawiają komuś przyjemność. Jak ktokolwiek mógł rozkoszować się tą nieznośną potrzebą roszczenia sobie praw do drugiego człowieka".

Nemezis kocha Sydonię ponad życie. Czy przez wprogramowanie tych uczuć, czy nie - niewiadomo, ale nie waha się kiedy Matriarchini chcę ją wysłać zamiast własnej córki na dwór cesarza. Władca wydał rozkaz na śmierć wszystkich diabolik, więc podróż stała się bardziej ryzykowna. Kobieta uważa, że pojawienie się potomkini zwiastuje od razu jej śmierć na miejscu. Dziewczyna nie chcę się rozstawać ze swoją najlepszą przyjaciółką i nie pozwala jej na wyjazd, ale diabolika tłumaczy, że jest tylko jej bronią, którą należy się teraz posłużyć. Nemezis wyrusza do stolicy polityki, zaciekłej wiary w Żywy Kosmos oraz brutalności. 

"
Nie jestem twoją przyjaciółką. Przyjaciele są sobie równi. My nie. Nie jestem jednym z tych tygrysów zaprojektowanych genetycznie, żeby były milutkie i odsłaniały przed tobą brzuszek. Nie jestem tu po to, żeby dotrzymywać ci towarzystwa. Jestem morderczynią, mam dla ciebie zabijać, a w razie potrzeby umrzeć dla ciebie. Jestem twoim narzędziem, twoją bronią. Twoją własnością."

Pod tożsamością Sydonii, diabolika stojąc przed rodziną cesarską próbuje nie wyróżniać się od pospolitego człowieka. Poznaje tam cesarza, jego matkę oraz bratanka - Tyrusa Domitriana. Chłopak uważany za szaleńca z myślami o śmierci innych, nagle interesuje się Nemezis. W pewnym momencie przez emocje, Diabolika posunie się do czegoś, co jej bardzo zagrozi. Jedynym świadkiem tego będzie młodszy Domitrian. Czy ją wyda na śmierć swojemu wujowi? A może właśnie zrobi coś przeciwnego?

"
Zamiast zapisać się w historii jako kolejny tchórz oddający się przyjemnościom i zamykający oczy na rzeczywistość, chcę być kimś, kto zrobi pierwszy krok, żeby to zmienić."

No dobra, muszę przyznać, że nie spodziewałam się tego, co było w książce. Nemezis Impirian to moim zdaniem bardzo dobrze wykreowana postać. Silna, pewna siebie, chcąca coś zmienić kobieta, która jak każdy ma negatywniejsze wady jak np. strach, niepewność. Akcja była wartka i ciekawa. Nie nudziłam się czytając tą historię. Pojawił się wątek romantyczny, którego szczerze to się nie domyśliłam. Moim zdaniem postacie, które można wyróżnić za cechy oraz opisy to Tyrus Domitrian oraz Matriarchini - matka Sydonii. Bohaterowie Ci są także pewni, odważni i nie boją się ryzykować.

"Teraz musisz się zmagać z tymi samymi pytaniami co wszyscy inni. Pytasz siebie: co dalej?  Co mam teraz zrobić? Świadomość, że decyzje, które podejmujesz, ukształtują twój los jest przerażająca."


Jeśli lubicie fantastykę, a przy tym romans i przygody to ta książka jest dla Was! Mam nadzieję, że spodoba Wam się tak jak mi. Może ktoś już z czytał? Jaką macie opinię na jej temat? Chętnie poczytam w komentarzach.

"(...) Postanowiłam, że to nie będzie mój koniec - o nie. Stanę na nogi i będę istniała jako diabolika Nemezis, pokieruję własnym losem na przekór im wszystkim. Będę diaboliką, która zmieni przyszłość. Nie tylko dla siebie, ale i dla wszystkich prawdziwych ludzi. I w ten sposób dokonam najprawdziwszej zemsty: sprawię, że moje życie będzie coś znaczyło."

Moja ocena: 8/10
Tytuł: Diabolika
Oryginalny Tytuł: The Diabolic
Autor: S. J. Kincaid
Wydawnictwo: Moondrive
Data wydania: 15 luty 2017r.
Liczba stron: 412s.
Cena katalogowa: 36,90 zł.
Do zobaczenia,
Emila

Udostępnij ten post

3 komentarze :

  1. Mam ją w planach. Tyle pozytywnych opinii się już nasłuchałam, więc czas najwyższy 😂. Będzie mi miło, jak odwiedzisz mojego bloga https://kacikmilosnikowksiazek.wordpress.com. Miłego dnia 💖💖

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem bardzo ciekawa tej książki. Pozdrawiam cieplutko https://ksiazkialeksandry.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Wydaje się ciekawa ^^ muszę w końcu po nią sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń